FAQ – Veel gestelde vragen

  1. Welke tijdelijke voorzieningen zijn leverbaar?
    Kessel Rental heeft voor elke vraag een oplossing. Wanneer u weinig ruimte heeft zijn passende containerunits beschikbaar. Begonnen met eenvoudige koel- en vriescontainers is er uitgebreid naar o.a. keukenunits en afwasunits. Inmiddels is er voor grotere aangelegenheden zoals een complete grootkeuken een modulair bouwsysteem ontwikkeld. Vraagt u onze adviseurs welke oplossing het beste uw behoefte invult.
  2. Heb ik een vergunning nodig?
    Op eigen terrein normaal gesproken niet. In de openbare ruimte is zoals voor elke (tijdelijke) bouwaanvraag een vergunning nodig. Wij adviseren om uw voornemen altijd kenbaar te maken bij uw gemeente. Zij kunnen u exact informeren over de te volgen werkwijze.
    Waar kan ik aanvullende informatie met betrekking tot mijn vergunning aanvragen. Kessel Rental stelt u statistische gegevens, plattegronden en aanzicht-tekeningen kosteloos ter beschikking (bij uiteindelijke opdrachtverstrekking).
  3. Wat is standaard? 
    Alle tijdelijke oplossingen zoals containers of het modulaire bouwsysteem, zijn uitgerust met R-12 antislip vloer en makkelijk afwasbare wanden. Afhankelijk van de toepassing kan standaard voorzien worden in bijvoorbeeld boilers, waterontharders of vloerroosters.
  4. Kan ik ook de inrichting huren? 
    Ja, Kessel Rental beschikt over een groot assortiment aan (groot)keukenapparatuur. Zelf het huren van uitgiftesystemen of meubilair voor uw restaurant behoort tot de mogelijkheden.
  5. Waar moet ik voor zorgen met betrekking tot stroom? 
    U dient de stroomvoorziening te verzorgen tot aan de hoofdverdeelkast van de tijdelijke voorziening.
  6. Wie is verantwoordelijk voor de aansluitingen van stroom en water? 
    Kessel Rental draagt zorg voor de interne stroom- en waterverdeling. De huurder is verantwoordelijk voor de aansluiting van stroom en water tot aan de tijdelijke voorziening. Oplevering, E-check en controle voor ingebruikname verzorgt Kessel Rental.
  7. Waar moet ik op letten met betrekking tot water aan- en afvoer? 
    Wanneer de gebruiksperiode in de wintermaanden valt dient u ervoor te zorgen dat aan- en afvoerleidingen vorstvrij blijven om schade aan leidingen en/of apparatuur te voorkomen. Kessel Rental zorgt voor isolatie van interne waterleidingen.
  8. Is er een fundering nodig voor de tijdelijke voorziening? 
    Door de bouwwijze en om hoogteverschillen te overbruggen (nivelleren en waterpas zetten) is opstelling van de tijdelijke voorziening op een fundering noodzakelijk. Betontegels of balken zijn hiervoor toereikend. U dient enkel te zorgen voor een voldoende verhard terrein met een max. hoogteverschil van 20cm. Bij grotere hoogteverschillen kunnen andere oplossingen gezocht worden.
  9. Kan ik fundering ook zelf verzorgen?
    Vanzelfsprekend kunt u de fundering ook zelf (laten) verzorgen. U dient daarbij wel onze aanwijzingen en tekeningen te volgen die we bij opdrachtverstrekking opstellen.
  10. Hoe wordt er aangeleverd? 
    Kessel Rental verzorgt aanlevering van de tijdelijke voorziening met een eigen wagenpark. Belangrijk is dat de locatie goed bereik- en berijdbaar is voor onze vrachtwagens. Indien de locatie onvoldoende manoeuvreer/afzet ruimte biedt (ca. 20 mtr.) is plaatsing met een kraan noodzakelijk. Verder dient ons montageteam niet beperkt te worden in zijn bewegingsruimte.
  11. Waar verder aan te denken bij aanlevering?
    Om aanlevering probleemloos te laten verlopen dienen aanvoerroutes en locatie vrij te zijn van obstakels zoals smalle bruggen, lage tunnels of viaducten. Houdt rekening met een minimaal vereiste hoogte van 4,30m en een breedte van 3,50m. Zodoende kunnen vrachtwagens of mobiele kraan de locatie bereiken. Ook bij (extreme) weersinvloeden dient de locatie bereikbaar te blijven.
  12. Dient de huurder bij levering aanwezig te zijn? 
    Het is belangrijk dat een contactpersoon bij levering op locatie aanwezig is zodat in samenspraak de voorziening geplaatst wordt. Zodoende worden onduidelijkheden of verassingen voorkomen.
  13. Hoe is verzekering te regelen? 
    Kessel Rental moet, vanwege haar eigen verzekeringsvoorwaarden, er zorg voor dragen dat alle door haar verhuurde apparaten en tijdelijke voorzieningen verzekerd zijn. Hiervoor wordt een percentage van de huursom (apart) in rekening gebracht.
  14. Hoe zit het met het onderhoud van de tijdelijke voorziening?
    Huurder is verantwoordelijk voor het reguliere onderhoud van de elektrische apparaten en de tijdelijke voorziening. Denk hierbij ook aan bijvoorbeeld reiniging van dak en goten zodat een goede regenwaterafvoer gewaarborgd is.
  15. Wat in geval van storing? 
    Kessel Rental is 24 uur/7 dagen bereikbaar via ons standaard telefoonnummer 077-3590900. Buiten de normale openingstijden staat een externe telefoondienst tot uw beschikking, die in geval van storing een storingsmonteur informeert. Is de storing niet telefonisch te verhelpen dan komt onze monteur ter plaatse of wordt afhankelijk van de afstand een servicebedrijf ingeschakeld om de storing in korte tijd op te lossen. Mocht de storing veroorzaakt worden door ondeskundig gebruik dan zijn wij genoodzaakt de kosten hiervan in rekening te brengen.
  16. Welke levertijd heeft Kessel Rental? 
    Een enkele container of een aantal geschakelde containers kunnen in de regel binnen een week geplaatst worden. Voor grotere opdrachten zijn beschikbaarheid van materialen, levertijden van leveranciers en lopende opdrachten van invloed op de levertijd. Wanneer wij uw aanvraag hebben ontvangen kunnen wij een actuele levertijd aangeven.
  17. Geldt er een minimale huurperiode? 
    Nee, u kunt van enkele dagen tot jaren een tijdelijke oplossing huren.

Heeft u aanvullende vragen ? Neem  gerust contact met ons op via telefoonnummer 077-3590900.

Wij helpen u graag !

Naar contactformulier

signature-kessel-rental